بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

روز جهانی جمعیت

روز جهانی جمعیت

آیا میدانید که در حال حاضر بیش از هفت میلیارد نفر روی زمین وجود دارند؟ اما تا به حال چند بار شده است که در مورد این موضوع فکر کنید؟ 

روز جهانی جمعیت رویداد سالانه ای است که هر سال در 11 جولای به مناسبت رسیدن جمعیت جهان به پنج میلیارد در سال 1987 براگزار می شود. نگاه کنید از آن زمان چقدر جمعیت جهان افزایش پیدا کرده است. مسئله جمعیت جنبه های مختلفی همچون برنامه ریزی خانواده، برابری جنسیت، تاثیرات زیست محیطی و نگرانی های حقوق بشر را شامل می‌شود.

روز جهانی جمعیت برای برجسته کردن مشکلات فزاینده ای ست که با جمعیت جهانی رو به رشد ایجاد می شود. جمعیت بیش از حد یک مسئله مهم است، به ویژه اینکه منابع جهانی با سرعت زیاد در حال کاهش هستند. آگاهی در مورد تأثیرات بیش از حد جمعیت بر توسعه و طبیعت تأکید شده است. جمعیت فزاینده همچنین بر مشکلاتی که زنان در دوران بارداری و زایمان با آن روبرو هستند را بیشتر می‌کند و نیاز به برنامه ریزی خانواده ، برابری جنسیتی و سلامت مادران را از همیشه مهمتر جلوه می‌دهد.

روز جهانی جمعیت

مسئله جمعیت همچنین باعث ایجاد فشار بر جامعه می شود:

جنایات فجیع بیش از هر زمان دیگری در زمینه های نابرابری جنسیتی و حقوق بشر به ویژه در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد. هرچه تعداد بیشتری از مردم وارد جهان می شوند ، تخلفاتی مانند قاچاق انسان و کار کودکان به طور فزاینده ای طبیعی می شود.

افزایش جمعیت باعث افزایش وسایل نقلیه و در نتیجه افزایش آلودگی در سرتاسر جهان می‌شود. این افزایش شدید آلودگی باعث ایجاد بیماری های گوناگون همانند بیماری های قلبی، تنفسی و … می شود.

روز جهانی جمعیت
0
دیدگاه‌های نوشته