بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

روز جهانی نوتلا چیست و چه زمانی است؟

روز جهانی نوتلا

5 فوریه روز جهانی نوتلا مصادف با 16 بهمن است و در این روز فندق و شکلات با هم ترکیب شده اند.

 

در سال 2007، سارا روسو یک وبلاگ نویس آمریکایی و عاشق نوتلا همراه با طرفداران شکلات فندقی ، به نامکذاری این روز اقدام نمودند و پیشنهاد داد تا کاربران با نوتلا عکس بگیرند و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

 

طعم یک جهان خوشمزه را برای طرفداران شکلات به ارمغان آورد.

 

خوشحالی یعنی اینکه هر روز صبح،  یک کرم فندقی خوشمزه روی نان بزنی یا حتی خالی بخوری.

 

تاریخچه روز جهانی نوتلا

 

جیاندوجا نام یک شیرینی فندقی شکلاتی بود که در زمان سلطنت ناپلئون در تورین ایتالیا اختراع شد. علت اصلی ایجاد این شیرینی آن بود که در آن زمان کمبود منابع کاکائو وجود داشت، بنابراین یک شکلات‌ساز مقداری فندق به شکلات اضافه کرد.
پیترو، پدر خانواده فررو، صاحب یک نانوایی در آلبا از شهرهای ایتالیا بود که به تولید فندق معروف بود و او توانست نوعی خمیر شیرین از فندق، شکر و تنها مقدار کمی کاکائوی خام درست کرد. او آن را به ‌شکل یک قرص نان درآورد تا بتوان آن را تکه‌تکه و با نان مصرف کرد و نام یک شخصیت کارناوالی مشهور محلی در آن زمان، جیاندوجا را روی آن گذاشت.  

 درسال 1951 شکلات نوتلا مدت‌ها پیش ایده‌ای فوق‌العاده شکل گرفت! خمیر خوشمزه گیندوجا تبدیل به محصولی جدید شد که به‌راحتی روی نان پخش‌ می‌شد؛ که به آن، سوپرکرما که ماده پایه تشکیل دهنده نوتلا گفته می‌شد.

 درسال 1964، شکلات نوتلا به  ساخت محبوب‌ترین خوراکی دنیا پرداخت. پسر پیترو فررو، مایکل با به‌کارگیری نبوغ ابتکاری خود دستورالعمل سوپرکرما را اصلاح کرد و برای اولین بار یک کرم جدید، ترکیبی از فندق و کاکائو، تولید کرد ولی بر روی این محصول هنوز نامی انجام نشده بود. پس مسیر خلاقیت خود را طی کرد و نام نوتلا برای مشهورترین خوراکی مردم جهان انتخاب کرد.

در سال 1996، نوتلا پایه‌گذار رویداد بزرگ «نسل نوتلا» در محیط زیبای مرکز خرید کاروسل‌ لوور در پاریس شد: نمایشگاهی از کارهای هنرمندان بسیار مشهور  که در سنین 30 سالگی خود بودند از جمله Decouflé ،PacoRabanne و Wolinski در سال‌های بین 1966 الی 1996 بیان کردند که خوردن نوتلا برای صبحانه لذتی به آن‌ها می‌داد که الهام اثرهای خود را از آن می‌گرفتند.

در تاریخ 29 ماه می 2005، در شهر گلزنکیرشن  27854 نفر از مردم آلمان گرد هم آمدند تا با نوتلا در بزرگ‌ترین صبحانه قاره‌ای آن‌ زمان شرکت کنند. آن رویداد به قدری شگفت انگیز و بزرگ بود که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد!

همین حالا میتونید برای اینکه در این اتفاق بزرگ سهیم باشید، با ثبت سفارش شکلات فندقی از بنک کالا در جشن جهانی شرکت کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته