بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

روز جهانی حسابدار

روز حسابدار

روز ملی حسابدار

روز ملی حسابدار در ایران مصادف با 15 آذر است. این روز برای تجلیل از کارهای ارزشمند حسابدارن نامگذاری شده است. حسابداران آنقدر از چشم اندازها لذت می برند که کل حرفه خود را حول مدیریت ارقام و امور مالی شرکت تشکیل می دهند. این روز فرصتی برای قدردانی از کار بزرگ حسابداران برای رونق دادن به کسب‌وکارها، حمایت از اقتصاد و کمک به مردم برای عبور از پیچیدگی‌های مالی است. 

ممکن است حرفه ی حسابداری  یک حرفه خسته کننده به نظر برسد، ولی برای هر کسب و کاری ضروری است. بدون حسابداران، مردم به سرعت حقوق دریافت نمی کنند و نمی توانند بدهی ها و اعتبارات خود را درک کنند. 

تاریخچه حسابداری

تاریخ دوران حسابداری به عنوان یک روش ثابت،  قدمت چند هزار ساله دارد. حسابداری به منطقه بین النهرین به 5000 سال قبل از میلاد برمی گردد. 

استفاده از سیستم های حسابداری در خدمت ردیابی مبادله کالا بین معابد را نشان می دهد.

شواهد بیشتری از رواج حسابداری از مصر باستان و بابل ظاهر می شود، اما جامع ترین یافته ها ابتدا از مواد متعلق به دوره امپراتوری روم سرچشمه می گیرد.

اطلاعات ثبت شده در بایگانی های بیشماری در طول این دوره، کمیت های دقیقی را نشان می دهد که در مناطق مختلف نگهداری می شود، درآمدهای عمومی، مخارج خصوصی، توزیع کالاها و موارد دیگر را در بر می گیرد.

آیفک فدراسيون بين المللي حسابداران(IFAC) در سی‌امین سال تاسیس‌اش، 15 آذر (2 تا 8 دسامبر) را به نام هفته حسابداری نامگذاری کرده است و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواسته آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها یا آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران ضمن اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز حسابدار فرا خواند.

 بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران و جامعه حسابداران رسمی ایران، به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ روز ۱۵ آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.

روز حسابدار
0
دیدگاه‌های نوشته