بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

حقوق بشر، تکریم ارزش های انسانی

روز حقوق بشر

مسیر شکل گیری حقوق بشر از کجا شروع شد؟ 

روز حقوق بشر  10 دسامبر مصادف با 19 آذر است. روزی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1948 اعلامیه جهانی حقوق بشر (UDHR) را تصویب کرد.

تاثیر حقوق بشر برای تامین غذا

حق داشتن غذا به عنوان حق اصلی و بنیادی هر شخص است. در واقع حق رهايي از گرسنگي و دسترسي پايدار به غذاهای با کيفيت که پاسخگوي نيازهاي غذايي و فرهنگي او باشد. تحقق اين حق باعث ارتقاء نیازهای دیگر بشری می شود و از اين جهت با کرامت انساني مرتبط است. 

فراهم نمودن غذای کافی به عنوان یکی از شروط اولیه برای ادامه زندگی و اعتلای هر فرد میباشد لذا برقراری امنیت غذایی از حقوق بنیادین بشری میباشد در راستای تحقق این هدف سند مکتوب حقوق بنیادین بشر قدم به پیش نهاده و در موادی چند از حق تغذیه مطلوب افراد بشری حمایت نموده است. ماده 22 اعلامیه جهانی حقوق بشر در همین راستا تدوین گردیده.

 ماده ی 22 : هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است. در سایر متون حقوقی درراستای حفظ حقوق بنیادین بشر نیز اهمیت تامین و امنیت غذایی به صراحت بیان گردیده، از جمله ماده 11 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی اجتماعی :کشورهای طرف این میثاق حق هر کس را به داشتن سطح زندگی کافی برای خود و خانواده اش شامل خوراک پوشاک و مسکن کافی همچنین بهبود مداوم شرایط زندگی به رسمیت می شناسند.

 از مواد مذکور اهمیت مبحث امنیت غذایی مشخص میگردد. ذکر این مواد از باب مثال به منظور اهمیت این مبحث بوده است. لذا در مقاله حاضر درصدد تبیین مفهوم و اهمیت مبحث امنیت غذایی در عرصه قوانین داخلی و بین الملل میپردازیم.

از همین رو سازمان ها و موسسات متنوعی در راستای تامین نیازهای اولیه انسان ها اقدام به طرح های مختلف نمودند. یکی از همین سازمان ها، شرکت فرانتخاب یکتا با برپایی سایت بنک کالا تلاش نموده است که با تامین کنندگان معتبر در جهت رفع نیازهای جامعه چه به صورت خرد و چه به صورت سازمانی اقدام نماید.

0
دیدگاه‌های نوشته