بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

رنگ سال 2022 میلادی

رنگ سال 2022

رنگ سال ۲۰۲۲/ ۱۴۰۱ چه رنگیه؟

پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. اگر شما هم به استفاده از رنگ‌های مد روز پایبند باشید، حتما قبل از شروع سال میلادی به دنبال جواب سوال «رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟» می‌گردید. احتمالا می‌دانید که کمپانی پنتون هر سال یک یا دو رنگ را به عنوان رنگ مد سال معرفی می‌کند. رنگ سال ۲۰۲۲- ۱۴۰۱ کمپانی پنتون رنگ بنفش مایل به آبی، به رنگ گل پریوش است. پنتون رنگ سال ۱۴۰۱- ۲۰۲۲ را تحت نام «Very peri» انتخاب کرده است. ما در این مقاله، به رنگ مد سال جدید ۲۰۲۲-۱۴۰۱ و هر آنچه درباره رنگ سال ۱۴۰۱ باید بدانید، می‌پردازیم و به شما می‌گوییم چطور براساس پالت پنتون رنگ مد سال را برای رنگ لباس و دکوراسیون ۱۴۰۱- ۲۰۲۲ ست کنید.
بیایید پیش از هر چیز به این سوال جواب بدهیم که اصلا چرا یک رنگ باید به عنوان رنگ سال انتخاب شود؟ این رنگ بر اساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟ و اصلا چه کسی یا کدام کمپانی رنگ سال انتخاب می‌کند؟ برای کسانی که اهل مد و فشن هستند و زندگی‌شان با هنر عجین شده، رنگ‌ها فراتر از آن‌چه برای افراد عادی معنا دارد، مهم هستند.
موسسه رنگ پنتون (Pan tone Color Institute) شرکتی است که سالانه، رنگ سال را انتخاب می‌کند. از سال ۲۰۰۰ انتخاب رنگ سال به عنوان یک اقدام جسورانه انجام شد. البته تا سال ۲۰۰۷ حدس و گمانه‌زنی درباره انتخاب هر ساله رنگ سال، بین دیگر برندها و شرکت‌ها چندان رواج نداشت. اما به مرور رنگ سال، جای خودش را در استایل‌ها و دنیای فشن، مد، دیجیتال و تکنولوژی و … باز کرد.
هر سال اوایل ماه دسامبر، موسسه رنگ پنتون، رنگ جدید سال را معرفی می‌کند. شنیدن و معرفی این رنگ بر بعضی کسب و کارها تاثیر مستقیم دارد به همین خاطر هم جزو اتفاقات مهم هر ساله به حساب می‌آید.

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب میشود؟

شاید جالب باشد ولی پشت هر انتخاب رنگ، مجموعه‌ای از مفاهیم خوابیده است که شاید حتی به ذهن‌تان هم خطور نکند. پروسه انتخاب رنگ برای سال جدید با مشورت تعدادی کارشناس کارکشته و خبره در عرصه هنر و در عین حال آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … انجام می‌شود. حتی بلایای طبیعی و انسانی هم در انتخاب رنگ سال نقش پررنگی دارند.

رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟

مثلا رنگ سال ۲۰۲۱ بر اساس شرایط کرونایی انتخاب شد؛ همان رنگ زرد و خاکستری معروف. اما رنگ سال ۱۴۰۱ چه رنگی است؟ و اسم رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟ امسال هم این رنگ جدید سال ۲۰۲۲ یا رنگ جدید سال ۱۴۰۱ با نماد گذر از عصر حاضر و انتقال به عصری جدید، بنفش یا رنگ وِری پری انتخاب شده است. در یک کلام رنگ سال پنتون منعکس کننده آن چیزی است که در فرهنگ جامعه جهانی، در حال وقوع است. این رنگ حتی بیانگر این است که مردم به دنبال چه چیزی هستند و به چه چیزی می‌توانند امیدوار باشند.

انتخاب رنگ Very pery برای سال ۲۰۲۲-۱۴۰۱

رنگ سال ۱۴۰۱ چه رنگی است؟ همان طور که گفتیم، کمپانی پنتون، رنگ‌های برتر فصلی را مورد بررسی قرار می‌دهد و رنگ سال پنتون را انتخاب می‌کند. برای این کار هم با کمک گرفتن از طراحان، بازاریاب‌های حرفه‌ای، تولیدکننده‌ها و برندهای مطرح، روند انتخاب رنگ‌های جهانی را پیش‌بینی می‌کند. در همین راستا، پنتون به شرکت‌ها در مورد هویت بصری محصول و برند با استفاده از رنگ‌ها، مشاوره می‌دهد و انتخاب برخی رنگ‌ها را توصیه می‌کند.

 

چرا Very pery به عنوان رنگ سال ۱۴۰۱-۲۰۲۲ پنتون انتخاب شده است؟

به گفته کمپانی پنتون، رنگ سال ۲۰۲۲، PANTONE 17-3938 Very Peri (آبی-بنفش به رنگ گل پریوش) یعنی ما در دوران دگرگونی زندگی می‌کنیم و «وری پری» نمادی از زرق و برق زودگذر جهانی است. همان‌ طور که ما از یک دوره انزوای شدید بعد از پاندمی کرونا بیرون می‌آییم و استانداردهای زندگیمان در حال تغییر هستند. این تغییر حتی در زمینه‌های دیجیتال و انواع فناوری‌های به روز هم دیده می‌شود.

طراحی دیجیتال به ما کمک می‌کند که محدودیت‌های دنیای واقعیت را بشکنیم و دریچه‌ای را به روی دنیای مجازی که سراسر پویایی است، باز کنیم. در این دنیای جدید می‌توانید امکانات رنگی جدید را هم کشف و ایجاد کنیم. رنگ PANTONE 17-3938 Very Peri ادغام زندگی مدرن و تجلی آن در دنیای دیجیتال و تلفیق این دو را نشان می‌دهد و قرار است اعتماد به نفس ما را تقویت کند.

رنگ سال ۲۰۲۲ برای لباس

حتما می‌دانید که اگر قرار است از رنگ آبی روشن متمایل به نفش یا وری پری در استایلتان برای مد سال ۱۴۰۱ استفاده کنید، قرار نیست سر تا پا یک رنگ بپوشید. پس باید به فکر یاد گرفتن اصول ست کردن رنگ لباس سال ۱۴۰۱، کفش، کیف، جوراب و حتی نوع آرایشتان با رنگ سال امسال یعنی سال ۱۴۰۱/۲۰۲۲ باشید. در هنر ست کردن، باید تعدادی رنگ را به عنوان مکمل و سازگار با رنگ اصلی انتخابی‌تان به استایلتان وارد کنید. البته این کار را هم همان شرکت مشهور پنتون انجام داده است.

از بهترین رنگ‌‌ها برای ست کردن لباس و آرایش با رنگ سال ۲۰۲۲ طیف رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های خنثی شامل مشکی، سفید، خاکستری و رنگ‌های زمینی روشن مثل خاکی می‌شوند. این رنگ‌ها در هنگام ترکیب با رنگ بنفش وری پری تضاد فوق العاده جذابی را به وجود می‌آورند و اصلا هم توی ذوق نمی‌زنند.

علاوه بر این، تیپ و استایل خیلی شیکی را می‌سازند. اما اگر می‌خواهید برای سال ۲۰۲۲/ ۱۴۰۱ استایل شادتری داشته باشید که رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، در کنار رنگ سال ۱۴۰۱ از رنگ لوتوس، الدر بری و … که در پالت رنگی شرکت پنتون آورده شده است، می‌توانید کمک بگیرید.

تاثیر رنگ سال پنتون بر کسب و کارها

در اصل انتخاب رنگ سال پنتون به معنی پیش بینی روند رنگ بر استفاده مصرف کننده از محصول است. به بیان ساده‌تر، برای موثرتر عمل کردن در کسب و کارتان، باید رنگ سال را در محصولات مصرفی مشتریان و طرح‌های مورد استفاده در برندتان، بگنجانید. برخی از برندهای خلاق و نو‌آور، هر سال ظاهر برندهایشان را با رنگ سال جدید، به‌روز می‌کنند. این کار البته هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد.

یکی از نشانه‌های به‌روز بودن، پیروی از یک سبک جدید و نوین است. به همین دلیل هم معمولا افراد به روز، هر سال، از ترکیب رنگ‌های جدید در استایل یا دکوراسیون منزل، دفتر کار و … استفاده می‌کنند. این کار هم پیشرو بودن آن‌‌ها را ثابت می‌کند و هم میزان اهمیت دادن آن‌ها به سبک و استایل جدید جهانی را نشان می‌دهد.

رنگ سال پنتون به مدت ۲۳ سال بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در صنایع مختلف از جمله مد، مبلمان منزل، طراحی‌های صنعتی و همچنین بسته‌بندی محصول و طراحی گرافیک تاثیر گذاشته است.

0
دیدگاه‌های نوشته