بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

روز بین المللی کیک هویج، تجربه بهشت شیرین

روز بین المللی کیک هویج

جشن هایتان را با کیک هویجی لذت بخش تر کنید.

روز کیک هویج سوم فوریه مصادف با 14 بهمن است. شما با خوردن یک کیک هویجی می توانید یک لحظه ی شادی بخشی را برای خودتون به ارمغان بیاورید! در واقع بسیاری از طرفداران طعم های خوشمزه از کیک های هویجی به دلیل پفکی بودن همراه با پنیر خامه ای و داشتن طعم شیرین کشمش لذت می برند. کیک هویج را می توان یکی از دسرهای سالم تری دانست که در اوقات فراغت لحظات خوبی را پختن آن تجربه کنید. هویج حاوی پتاسیم (الکترولیت ضروری)، بتاکاروتن (مفید برای چشم) و فیبر (برای سیستم گوارشی عالی) است.

 

تاریخچه ی روز هویج

 

خالق یا مخترع این روز هنوز ناشناخته است. با این وجود، منشا کیک هویج را می توان به قرون وسطی در اروپا ارجاع داد. در این دوره، تهیه و دسترسی قند و شکر برای دوستداران شیرینی‌پزی هزینه بر بود و همچنین برای ثروتمندان و سلطنتی‌ها کالاهای تجملی به حساب می‌آمد. بنابراین هویج حاوی قند طبیعی بود که نسبت به سایر سبزیجات بیشتر و ارزان بود و به راحتی یافت می شد، بنابراین اغلب برای تهیه شیرینی کیک و پودینگ ها استفاده می‌شد. 

کیک هویج یک کیک دوست داشتنی و منحصر به فرد است که به نظر می رسد از یک کیک مورد علاقه دوران وسطی که پودینگ هویج نامگذاری شده  است. در آن زمان به نظر می‌رسد که پودینگ هویج مانند فلفل دلمه ای که برای پر کردن مواد داخل آن را خالی می کردن، با موادی مانند خامه و برحسب سلایق پر می شد.

از سوی دیگر، در دوران سخت جنگ جهانی دوم که جهان در یک ورطه ی سیاه گرفتار بود، و به ویژه در اروپا، دولت بریتانیا نیاز داشت که غذا و اقلام را برای جمعیت خود جیره بندی کند. از اینرو این فرصت مناسبی را برای این کیک خوشمزه که از هویج رنده شده فراهم کرد تا محبوبیت زیادی را تجربه کند. در طول جنگ، وزارت غذا در بریتانیا مردم را تشویق کرد تا دستور العمل های مختلفی را امتحان کنند که از هویج به عنوان شیرین کننده استفاده می شد. آنها کیک هویج، پودینگ هویج و حتی پای پر از هویج را پیشنهاد کردند!

اولین دستور پخت کیک هویج به چه زمانی برمی گرده؟ 
یکی از اولین دستور العمل های ثبت شده که شبیه به نسخه امروزی کیک هویج است از فرانسه می آید. آنتوان بوویلیرز که سرآشپز لوئی چهاردهم بود، دستور پخت «کیک هویج» را در جلد دوم خود از کتاب «آشپزی آرت دو» که در سال 1814 منتشر کرد. سپس در سال 1824، نسخه انگلیسی همان کتاب آشپزی منتشر شد. 

کیک هویج بسیار سالم تر از دیگر کیک هاست. یک دستور پخت سنتی هویج، کشمش، گردو و شکر قهوه ای (به جای شکر سفید تصفیه شده) را می طلبد. به افتخار روز ملی کیک هویج از یک برش از نانوایی محلی خود لذت ببرید!

مراحل پخت کیک هویج

  1. برای تهیه کیک هویج مخصوص ابتدا هویج ها را ریز رنده می کنید و به ان وانیل و شکر اضافه می کنید 
  2. حالا همگی مواد را با همزن به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کشدار شود و مایه بدست آمده به رنگ کرم در بیاید. در ادامه روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و همچنین یک دقیقه دیگر مواد را هم می زنید
  3. . سپس بیکینگ پودر و دارچین را به آرد اضافه می کنید و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا با آرد مخلوط شوند و بعد از الک رد می کنید و این ترکیب آرد را آرام آرام به مایه ای که در بالا آماده کردید، اضافه می کنید و تا حدی که فقط مواد با ترکیب آرد مخلوط شود، هم می زنید. 
  4. سپس هویج و گردوها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به مواد اضافه می نمایید و با لیسک مواد را از انتهای ظرف به روی ظرف می آورید تا به حالت دورانی مواد ترکیب شود.
  5. وقتی مایه کیک یکدست شد دیگر دست نگه دارید، زیرا که بافت خمیر باید پر هوا بماند و با تکرار بسیار این کار هوای آن از بین می رود. فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار دهید تا ۱۵ دقیقه گرم شود و همچنین قالب مورد نظر را انتخاب نمایید.

  6.  سپس کف قالب کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و داخل فر قرار می دهیم تا به مدت 35 الی 45 دقیقه کیک پخته شود. بعد از 30 دقیقه خلال دندان را داخل کیک فرو کنید تا متوجه شوید که کیک کاملا پخته شده است.( این فعالیت به این دلیل است که اگر مواد کیک کاملا پخته نشده است به خلال دندان میچسبد.) در ادامه باید گفت که  به مدت ۱ الی ۲ دقیقه فر را روی گریل قرار دهید تا طلایی تر شود و حتما این ۲ دقیقه مواظب باشید تا روی کیک نسوزد. کیک هویج را از داخل فر بیرون می آورید تا خنک شود و از داخل قالب بیرون می آوریم و روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته