بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

روز جهانی نویسنده، یاد آوری بهترین کتابی که مسیر زندگیت را تغییر داد

روز جهانی نویسنده، یاد آوری بهترین کتابی که مسیر زندگیت را تغییر داد

در اول نوامبر، میلیون‌ها نفر در روز ملی نویسنده، نویسندگان و کتاب‌هایی را که می‌نویسند جشن می‌گیرند.

در واقع،  در این روز با جمع شدن با کتاب مورد علاقه خود، یک نوشیدنی داغ و گذراندن زمان برای رفتن به دنیایی دیگر جشن گرفت.

همه ما آن تعدادی کتاب- چه تعداد بی شمار یا حتی دو  کتاب را داشته باشیم که نمی‌توانیم از آنها سیر شویم، این تعطیلات به ما این فرصت را می‌دهد که از ذهن‌های درخشانی که آنها را خلق کرده‌اند قدردانی کنیم.

کتاب شبیه به دارو است. این پدیده یک گریز، هرچند موقت،برای رهایی از استرهای زندگی می تواند باشد.

روز جهانی نویسنده

فیلسوف مشهور فرانسوی، میشل فوکو، یک بار پرسید: “نویسنده چه معنایی دارد؟” او استدلال کرد که ایده نویسندگی – اعتبار بخشیدن اثر به یک فرد واحد – تأثیرات عمیقی بر تفسیر آن توسط خواننده دارد. در واقع، آنها کم و بیش کسانی هستند که رمان، شعر، رمان گرافیکی، کتاب درسی و خیلی چیزهای دیگر نوشته اند.

تمامی نویسندگان دنیا از زمان های مختلف، دنیاها و مناظر خارق العاده و هولناکی را خلق کرده ان که به ما امکان می دهد واقعیت های پیش پا افتاده تر خودمان را بازتاب دهیم و بینشی ارائه دهیم.

صرف نظر از اینکه از چه دوره زمانی یا اهل کجا هستند، نویسندگان همیشه این توانایی را داشته اند که به ما آموزش دهند، سرگرم کنند، و ما را به حرکت درآورند – حتی به هومر پیر و نابینا که «ادیسه» خود را حتی بدون نوشتن آن می گوید.

این ما را به پرسش فوکو بازمی گرداند. هومر در واقع هرگز یک کلمه ننوشت. او اشعار خود را با صدای بلند برای هر کس که گوش می‌داد می‌خواند و چون پیروانی پیدا می‌کرد، سخنان او را روی کاغذ می‌آوردند. با این حال تاریخ نویسندگان را فراموش کرده و هومر را به عنوان نویسنده «ایلیاد» و «ادیسه» به ما هدیه داده است.

در یک کلام این روز، زمانی است از نویسنده(هایی) که ساعت های بی شماری را صرف نوشتن کتاب های مورد علاقه شما کرده اند، قدردانی کنیم. به عبارت دیگر، برای قدردانی از نویسندگانی که به ما کمک می‌کنند الهام بخش باشند و  تمام احساساتی که برای رساندن کلمات به صفحه وارد می‌شوند را درک کنیم.

0
دیدگاه‌های نوشته