بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

روز مشتریان خود را بشناسید

رضایت مشتری

اگر افزایش وفاداری مشتری یکی از اهداف تجاری شما است، اکنون  تقویم خود را برای روز شناخت مشتریان خود در تقویم به تاریخ 19 مارس مصادف با 28 اسفند علامت گذاری نمایید. 

این روز را فرصتی برای بهبود روابط با مشتری با افزودن نام ها برای چهره‌ها در نظر بگیرید و دقیقاً بدانید که مشتریان شما چه چیزهایی را در مورد کسب و کار شما دوست دارند و چه خدمات و یا ویژگی‌های افزوده‌ای ممکن است آنها را بیشتر دوست داشته باشند. در واقع شناسایی مشتریان فراتر از یادگیری اطلاعات جمعیتی یا حتی نام آنهاست.

چیزی که برای کسب‌وکارتان می‌تواند عملی‌تر باشد این است که بفهمد چه مشکلاتی دارد، برای حل چه مشکلاتی باید تلاش می‌کنند، چه انتظاراتی دارند، و حتی شکایت‌هایشان آنها چیست (هم در مورد کسب‌وکار شما و به‌ویژه رقبای شما)

تاریخچه روز مشتریان

منشأ خاص تعطیلات مشتری محور ناشناخته است، اما برخی منابع آن را به روزهای اولیه رونق تجارت الکترونیکی بازمی‌گردانند، زمانی که مؤسسات تازه مشغول ملات و پایه به یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از دست دادن تجارت به خرده‌فروشان آنلاین نیاز داشتند.

 

نکاتی برای شناخت مشتری

  • از مشتریان خود سوال بپرسید. ببینید به چه خدمات و محصولاتی نیاز دارند.

چگونه با ما آشنا شدید؟
کدام محصول یا خدمات در میان پیشنهادات ما برای شما مهمتر است؟
چند وقت یکبار برای محصولات و/یا خدمات ما خرید می کنید؟
چقدر از سیاست ها و رویه های ما راضی هستید؟

  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. از محصولات ویژه و جدید خود مطلع شوید. رسانه‌های اجتماعی ابزاری عالی برای یافتن چیزهایی هستند که مشتریان یا حتی کاربران  شما در فروشگاه دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند. مهم است که در اسرع وقت پاسخ دهید که این عمل باعث می شود کسب و کار شما و خودتان مورد توجه قرار خواهید گرفت. به یاد داشته باشید، اصلاح تجربه منفی مشتری به روشی مثبت می تواند به شما نشان دهد که پای حرف خود ایستاده اید. به نوبه خود، می تواند به فروش های متعدد آینده منتقل شود.
  •  خرید را پیگیری کنید. از مشتریان خود بپرسید که چگونه خرید یا خدمات آنها کار کرده است.
  • نه تنها در مورد محصول خود اطلاعات کسب خواهید کرد، بلکه در مورد مشتری و خدمات مورد نیاز آنها نیز اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.
  • شبکه سازی با سایر مشاغل. یادگیری و به اشتراک گذاری بهترین روش ها برای شناخت مشتریان از سایر مشاغل موفق نیز باعث رشد کسب و کار شما می شود.

با صرف زمان برای شناخت مشتریان خود، کسب و کار خود را توسعه دهید. با انجام این کار، بذری می کارید که شکوفا می شود! ارزش شناخت مشتریان و نشان دادن اینکه به آنها اهمیت می دهید می تواند نیاز به سرمایه گذاری متوسطی برای پوشش رویدادها، تبلیغات و هدایا داشته باشد.

شرکت اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا همواره در راستای رضایت کاربران و مشتریان تلاش های بسیاری نموده است. 

0
دیدگاه‌های نوشته