بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

روز یه دمنوش خوب برای تغییر حال و هواتون

روز یه دمنوش خوب برای تغییر حال و هواتون

دمنوش های گیاهی قرن هاست که وجود داشته اند و می توان این نکته را بیان کرد که یکی از نوشیدنی هایی که در فصل های در فصل پاییز و زمستان طرفدارن خاص خودش را دارد، دمنوش ها هستند.

معرفی دمنوش ها

همان طور که می دانید دمنوش های گیاهی از میوه های خشک، گل ها، ادویه جات یا گیاهان تهیه می شوند.

برخی از دمنوش های گیاهی علاوه بر خوشمزه بودن، دارای خواص سلامتی نیز هستند. در واقع، دمنوش های گیاهی صدها سال است که به عنوان درمان طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده می شود.

جالب اینجاست که دانش مدرن  شواهدی برای حمایت از برخی از کاربردهای سنتی و جدید چای های گیاهی شروع به تحقیق کرده است.

خواص عمومی انواع دمنوش ها 

  • چای بابونه

عموما دمنوش برای آرامش و خوابی آرام بسیار مفید می باشند. در واقع دو مقاله اثرات چای یا عصاره بابونه را بر مشکلات خواب در انسان بررسی کرده اند. در یک مطالعه روی 80 بانوان، پس از زایمان که مشکلات خواب را تجربه کردند، نوشیدن چای بابونه به مدت دو هفته منجر به بهبود کیفیت خواب و علائم کمتر افسردگی شد.

  • چای نعنا

این نوع دمنوش بیشترین استفاده برای سلامت دستگاه گوارش اشت، خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی نیز دارد.

  • چای زنجبیلی

چای زنجبیل یک نوشیدنی تند و خوش طعم است که مشتی از آنتی اکسیدان های سالم و ضد بیماری است. همچنین باید گفت که به مبارزه با التهاب کمک می کند و سیستم ایمنی را تحریک می کند، اما به عنوان یک درمان موثر برای تهوع شناخته شده است.

تفاوت دمنوش و جوشانده 

دمنوش و جوشانده دو روش متفاوت استفاده از گیاهان است. برای تهیه دمنوش گیاه مورد نظر را در آب جوش می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم که به آرامی با حرارت ملایم دم بکشد. اما جوشانده این طور نیست؛ جوشانده را اغلب با آب سرد درست می‌کنند و روی حرارت زیاد قرار می‌دهند تا گیاه با آب بجوشد. در نتیجه رنگ و غلظت بیشتری دارد. البته هیچکدام بر دیگری برتری ندارد و اغلب جوشانده برای ساقه یا ریشه محکم گیاهان استفاده می‌شود. قبل از استفاده از دمنوش طبیعی ایرانی یا جوشانده بهتر است بدانیم کدام روش برای حفظ خاصیت گیاه مناسب‌تر است.

روز خوبتو با ی دمنوش خوب آغاز کن

نتیجه 

دمنوش های گیاهی طعم های متنوعی دارند و به طور طبیعی بدون قند و کالری هستند. بسیاری از چای های گیاهی نیز اثرات مفیدی برای سلامتی دارند و علم مدرن شروع به تأیید برخی از کاربردهای سنتی آنها کرده است.

0
دیدگاه‌های نوشته