بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

کتاب و کتابخوانی یک جنبشی برای تامل است

کتاب و کتابخوانی یک جنبشی برای تامل است

روزت را با یک کتاب خوب در کنار یک فنجان چای یا قهوه در روزهای پاییزی آغاز کن!

کتاب آغازی برای روشنایی اندیشه هاست

روز بیست و چهارم آبان ماه شروع هفته کتاب و کتاب خوانی می باشد. به عبارت دیگر از 24 آبان ماه تا 2 آذر را هفته کتاب و کتابخوانی است. نکته جالب اینجاست که این روز  (24 آبان) سالروز وفات علامه طباطبایی است. خیلی از اساتید و مراجع بزرگ از شاگردان ایشان بوده‌اند و یکی از پرخوان‌ترین افراد در دوره‌ی معاصر هستند. صرفاً یک روز قراردادی است برای آن که بیشتر به کتاب و اهمیت کتابخوانی پرداخته شود. سازمان‌ها و نهادهای مردمی و دولتی برای این سرفصل و کتابخوانی کشور طرح و ایده و بودجه بدهند. فکری به حال وضعیت کتابخوانی کشور کنند و باور داشته باشند کشور کتابخوان، همواره در مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیروز خواهد شد. کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست؛ در واقع کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد.

شصت سال پیش همه چیز میدانستم

امروز هیچ نمیدانم

کتاب خواندن یک کشف پیشرونده ی مهیج است

تا مدام به نادانی ات پی ببری

 

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد.

 

کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

کتاب و کتابخوانی

روز کتابخوانی در واقع ترویج فرهنگ سازی خواندن کتاب، البته کتاب های مفید و کارساز. بنابراین نکاتی و استراتژی هایی که برای این روز باید در نظر گرفت این است که:

خودمان را برای خواندن کتاب تشویق کنیم، حتی گاهی برای تمام کردن یک کتاب خوب به خودمان جایزه بدهیم.

رسانه سازی بیشتر برای ترویج کتابخوانی؛ از تمامی رسانه ها، تبلیغات درستی برای خواندن کتاب استفاده کنیم.

کودکان را با کتاب آشنا سازید و معمولا کتاب هایی که تصاویر بیشتری دارند، انتخاب نمایید. و همین رویکرد باعث رشد کتاب خوانی میشود.

 

روز نویسندگان در بند

ما در خواندن کتاب هامون همیشه مدیون نویسندگانی هستیم که دنیا را از دریچه ی باورهایشان و اندیشه های نابشان برای مخاطبان باز کرده اند و به آنها یاد دادند که چه جور میشود اخلاق را در مسیر زندگی انسان ها قرار دهند.

به عبارت دیگر روز کتاب را ردی از نوسندگانی دانست که قلم را در دست گرفتند و برای نجات فکر بشریت شروع به نوشتن کردند. 

جالب است که روز کتاب خوانی و روز نویسندگان در بند در یک 24 آبان مصادف شده اند. چقدر نویسندگان برای روشن افکار تاریک مردم یک جامعه در هر عصر و زمانی تلاش کرده اند تا به روشنایی بصیرت برسند.

0
دیدگاه‌های نوشته