بنک کالا
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و بهداشتی بنک کالا
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

کروسان به عنوان یک میان وعده غذایی خوشمزه

کیک کروسان

روز جهانی کروسان 

روز کروسان، 30 ژانویه مصادف با 10 بهمن به تمامی طرفداران کروسان تبریک می گوییم. این روز  به عنوان یک شیرینی که در هر وعده غذایی از آن لذت می برید،. کروسان ها رول های کره ای و هلالی شکلی هستند که ظاهری ترد و داخل آن کرمهایی با طعم های مختلف می باشد. در بسیاری از کشورها از این وعده غذایی به عنوان صبحانه نوش جان می کنندکروسانت معمولاً حاوی سطوح معمولی نمک، مخمر و شکر است.

 تاریخچه کروسان

در مورد تاریخ کروسان نظرات قطعی وجود ندارد ولی با این وجود در مورد تاریخ اولین تولید این طعم خوشمزه به فرانسه استناد داده اند. 

داستان از این قرار است که در  سال 1683 در زمان محاصره وین توسط ترک‌های عثمانی برمی‌گردد. در واقع یک نانوایی که اواخر شب کار می کرد صدای تونل زدن ترک ها را در زیر دیوارهای شهر شنید و به ارتش خبر داد. ارتش تونل را بر سر ترک ها فرو ریخت و تهدید را از بین برد و شهر را نجات داد.

نانوا شیرینی را به شکل هلالی که نشان اسلامی ترک- هلال ماه، پخت تا وقتی هموطنان اتریشی اش کروسان را می خورند، به طور نمادین ترک ها را می بلعند. به همین دلیل، پخت و خوردن کروسان‌ها در آن زمان توسط برخی از بنیادگرایان اسلامی ممنوع شد.

ماری آنتوانت در فرانسه  از نانوایان سلطنتی در خواستکه غذای مورد علاقه او را از سرزمین مادری اش، اتریش رایج کنند. سپس در حدود سال 1839 آگوست زانگ، افسر توپخانه اتریشی که در ی نانوایی وینی را در پاریس تأسیس کرد. در این نانوایی غذاهای وینی از جمله کیپفل (کروسان) و نان وین را سرو می شد ، همچنین به سرعت توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند و الهام بخش نانوایان فرانسوی شد. خمیر در طول زمان سبک تر و ظریف تر شد و کیپفل به چیزی تبدیل شد که امروزه به آن کروسان می گویند 

امروزه کروسان نمادی از فرهنگ و سنت فرانسوی است که در سراسر جهان مشترک است.

 

چه طعمی در کروسانت خوب است؟

یکی از محبوب‌ترین محصولاتی که طرفداران زیادی دارد کروسانت ما است. کروسان ها هم می توانند خوش طعم و هم شیرین باشند، بنابراین می توان با سلیقه ی خودتان طعم های متنوعی به آن اضافه کرد.

  • از طرف دیگر، یک سالاد مرغ یا خرچنگ را در نظر بگیرید و یک ساندویچ درست کنید.
  • کروسان ها با کمی عسل، مربا یا خامه  نیز طعم لذیذی دارند.
  • یکی دیگر از خوراکی های خوب برای کروسان اضافه کردن کره است.
  • البته باید گفت که کروسان را میتوان همراه با شکلات و ژامبون نیز سرور کرد.

 

 خرید راحت را برای محصولاتی مثل کروسان را میتوان با فروشگاه های اینترنتی مثل بنک کالا تجربه کرد.

0
دیدگاه‌های نوشته